رهبر حزب اسلامگرای سعادت از حضور نیروهای تركیه در افغانستان انتقاد كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، ' مصطفی كامالاك ' با اشاره به كشته شدن 12 تن از نیروهای نظامی تركیه در افغانستان ، دولت این كشور را به دلیل مشاركت در ناتو و حضور نظامیان تركیه در افغانستان مورد انتقاد قرار داد.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت گفت: نیروهای ناتو همان ارتش های امپریالیستی هستند كه به اقدام نظامی در كشورهای اسلامی می پردازند.

وی با اشاره به حضور نیروهای ناتو در عراق و لیبی اظهارداشت : نیروهای ناتو در افغانستان چه كار می كنند، آیا این نیروها برای كمك به مردم افغانستان در این كشور حضور دارند و یا اینكه برای حفاظت از منافع امپریالیست ها این كشور را اشغال كرده اند و تركیه نیز برای اهداف آنها سربازانش در افغانستان كشته می شوند.

رهبر حزب حركت ملی تركیه نیز پس از سقوط بالگرد و كشته شدن 12 نیروی نظامی این كشور خواستار تجدید نظر در حضور نیروهای تركیه در افغانستان شده بود.

' دولت باغچه لی ' حادثه سقوط بالگرد حامل نیروهای نظامی تركیه در افغانستان و تحولات و خشونت در افغانستان را تحریك آمیز خواند و خواستار تجدید نظر دولت تركیه در خصوص حضور نیروهای این كشور در افغانستان شد.

وی همچنین خواستار تحقیق و بررسی چگونگی سقوط بالگرد نظامی این كشور شد.

باغچه لی افزود : این یك واقعیت است كه حوادث و تحولات در افغانستان به دلیل عدم وجود آشتی ملی در حال افزایش است كه این امر باعث نگرانی است.

وی با اشاره به حوادث خونین افغانستان، نفوذ گروه های تروریستی در این كشور ، توهین به قرآن كریم و كشتار مردم بی دفاع ، از دولت تركیه خواست به مسوولیت خود در حمایت از نیروهای نظامی در خارج از كشور عمل كند.

ستاد فرماندهی ارتش تركیه روز جمعه گذشته اعلام كرد، در سقوط یك بالگرد نظامی تركیه در افغانستان 12 نظامی تحت پوشش نیروی بین‌المللی كمك به امنیت افغانستان موسوم به 'ایساف'در افغانستان كشته شدند.

در اطلاعیه ستاد ارتش تركیه آمده است، هنوز علت سقوط بالگرد 'سیكروسكی' متعلق به تركیه مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تركیه بعد از وقوع حملات یازدهم سپتامبر و اشغال افغانستان، سربازان خود را منوط به شركت نكردن در مأموریت های رزمی به افغانستان اعزام كرده است.

تركیه عضو ایساف است و تاكنون دو بار فرماندهی‌ نیروهای‌ سازمان اتلانتیك شمالی (ناتو ) را در كابل‌ به عهده گرفته است.

تركیه با یك‌ تیپ‌ از نیروهای‌ ارتش‌ خود در ایساف مشاركت‌ كرده‌ است‌‌ و گفته می شود 1800 سرباز تركیه مامور خدمت در این نیرو هستند.

خاورم ** 230 **1515





:: برچسب‌ها: تصویر , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: